Zostaliśmy nominowani do nagrody Performance Technology of the Year w konkursie Performance Marketing Diamonds CEE 2021 Awards. Chcemy podzielić się z Państwem dodatkowymi informacjami na temat nagrodzonego case study:
Główne wyzwanie
Jednym z głównych kanałów cyfrowych naszych Klientów jest marketing afiliacyjny, który zapewnia dużą sprzedaż i generuje duży ruch. Klient chciał wiedzieć, jak dokładnie ta sprzedaż została zrealizowana i jaki jest realny wpływ na podróż klienta.
Strategia i Cele
Nasze tracking w platformie dostarcza surowe dane, dzięki czemu możemy budować złożoną ścieżkę użytkownika – kanały zewnętrzne + ruch użytkownika na stronie. Budujemy więc scoring każdego kanału cyfrowego (własne, płatne) w zależności od potrzeb Klienta – mikro i makrokonwersje, struktura strony, parametry UTM i wiele innych.
Marketing cyfrowy jest również pełen podejrzanych działań, które obejmują prawdziwą stronę możliwości analitycznych. Na przykład inwestowanie w niewłaściwe kanały, gdy uzależnienie od danych Google Analytics lub jakichkolwiek danych zagregowanych jest często tym, co widzimy, gdy pracujemy z naszymi klientami.
Posiadamy własne mechanizmy antyfraudowe takie jak:
-Cookie Stuffing
-Google Bidding
-Typosquatting
-Adware, Malware
Głównym celem było połączenie funkcjonalności naszej platformy: Customer Journey & Attribution i Fraud Prevention, aby sprawdzić każdą witrynę, wydawcę, sieć afiliacyjną lub agencję, która współpracuje z naszym Klientem.
Działania i efekty
Dzięki wdrożeniu trackingu na stronie klienta otrzymujemy dane, które pozwalają nam budować ścieżki klienta dla każdego zamówienia. Dzięki temu analizujemy dostarczony ruch i weryfikujemy poprawność przypisania ruchu w zrealizowanym zamówieniu, co ma znaczenie przy rozliczeniach z partnerami mediowymi w atrybucji last-click, z której korzysta Klient
Bieżący miesięczny monitoring pozwala nam na bieżąco usuwać podejrzane działania i daje 100% gwarancję, że posiadamy poprawną analitykę, na podstawie której tworzone są wszystkie kampanie reklamowe.
Wyeliminowanie wszelkich anomalii oszczędza wydatki na błędnie naliczone prowizje i poprawia ustawienia w płatnych kanałach takich jak Google czy Facebook.
Klient analizując działania reklamowe w Google Analytics nie mógł zobaczyć rzeczywistych źródeł ruchu i skuteczności poszczególnych kanałów. Odkrycie anomalii wynikających głównie z działań AdWare i Cookie Stuffing (niewidocznych w GA) przeniosło się na pewne oszczędności.
W 2020 roku (okres danych 1-12.2020) zaoszczędzono około 250 000 zł z budżetu klienta, głównie z działań takich jak:
-Cookie Stuffing
-Ruch z ukrytych domen lub domen celowo zmienionych
-Google Brand Bidding
-Nie użyto kodu rabatowego – ruch z witryn z kodami promocyjnymi, gdy kod nie został użyty